Miért lehet előnyös egy cégnek, ha felhőszolgáltatást használ, különösen most?
Miért lehet előnyös egy cégnek, ha felhőszolgáltatást használ, különösen most?
A felhőszolgáltatás lényege, hogy a szolgáltató biztosítja a szervert, amin elérhetjük a cégünk működéséhez nélkülözhetetlen szoftvereket. A felhőhöz bárhonnan hozzá tudunk férni, akár otthonról is, és bármikor elérhetőek azok az alkalmazások is, amelyekkel a kollegáknak dolgozniuk kell.
Mivel a biztonságos szervert a felhőszolgáltató biztosítja, a felhőt bérlő cégnek az üzemeltetéssel nincsen gondja. A céges munka, működés egyszerűvé, hatékonnyá válik, akár bent dolgozik mindenki az irodában, akár otthonról, mint most.
A felhőrendszerek elérhetőek anélkül, hogy a céges felhasználók komplex IT-háttérrel rendelkeznének.
Nincs szükség külön hardver-szoftverkörnyezet kiépítésére a felhőrendszerek futtatásához, és nincs szükség külön IT-támogatásra sem. Azaz elkerülhetők a költséges informatikai beruházások, valamint a karbantartás és az ehhez kapcsolódó emberi erőforrás költségei sem a céget terhelik. A felhőszolgáltatótól kért különböző funkciók pedig szinte azonnal elérhetővé válnak, mindössze internetkapcsolat kell hozzá, meg az az elektronikus eszköz, amin egyébként is dolgoznak a kollégák.
Ha először vennénk igénybe felhőt, jó ha összeírjuk, mire van szükségünk, mikkel dolgozunk, mit szeretnénk elérni, és kérhetünk segítséget a szolgáltatási csomag összeállításához is. Célszerű olyan felhőszolgáltatót választani, ahol a felhasználó igényeitől függ a havidíj, vagyis paraméterezett rendszerhasználat-alapú a fizetendő. Összességében jóval előnyösebb lehet anyagilag is a felhőszolgáltatás, mintha saját szervert üzemeltetnénk – már ha egyáltalán van erre módunk. Főleg kisebb cégeknek nyújthat olyan pluszt a számítógépen végzett munkákhoz a szerverszolgáltatás, amelyet önerőből nem lennének képesek üzemeltetni.
Az ügyviteli és vállalatirányítási rendszerek a szoftverek között is kifejezetten bonyolult szoftverek, amelyek telepítése, beállítása, oktatása és testreszabása, komoly időt és energiát igényel, mind a felhasználótól, mind a szoftver szállítójától. Egy ilyen rendszer bevezetése egy kis- és középvállalat számára sokszor jelentős beruházást és költséges üzemeltetést jelent, ugyanakkor léteznek olyan szolgáltatások a piacon, amelyekkel ezeket a hátrányokat ki lehet küszöbölni. Ilyen például a Libra Virtua, mely a Libra vállalatirányítási rendszerek beruházási igényét minimalizálja, az üzemeltetési és felhasználási költségeket pedig használat-alapúvá teszi.
A Libra rendszerek bevezetéséhez és használatához mindössze internetkapcsolatra van szükség.
A Libra Virtua biztosítja a szükséges modulokat, az adatbáziskezelőt, a szerver-kapacitást, a mentést és archiválást, valamint minden más kapcsolódó szolgáltatást. A Libra modulok és a szolgáltatási csomag összeállítása továbbra is a felhasználó igényeitől függnek, aki a paraméterezett rendszerért használat-alapú havi díjat fizet.
A Libra Virtua igénybevételével a bevezetési idő és költség is csökkenthető: a bevezetési szolgáltatások bizonyos része a webes felhasználás miatt automatizálható, illetve önkiszolgáló módon érhető el, ugyanakkor az adott cég igényeihez való illeszkedés és a Libra testreszabása személyes (vagy a jelenlegi helyzetre tekintettel telefonos) konzultáció után történik. A Libra Virtua így nem egy weben keresztül elérhető, standard, dobozos szoftvert, hanem a saját üzemeltetésű rendszerekhez hasonlóan, a cég igényeire szabott megoldást jelent.