Szegedi Vízmű
Áttekintés
A Szegedi Vízmű Zrt. Szeged és Algyő közigazgatási területén szolgáltatja az ivóvizet, elvezeti a szennyvizet és a csapadékvizet. A vállalat több mint 562 kilométernyi zárt csatornahálózat és közel 250 km csapadékvíz-elvezető nyíltárok-rendszer üzemeltetéséről és karbantartásáról gondoskodik.
TEVÉKENYSÉG
ivóvíz-szolgáltatás és közműves szennyvízelvezetés
ALKALMAZOTTAK SZÁMA
354 fő
ÉVES ÁRBEVÉTEL
7289,64 M Ft (2019)
RENDSZER
LIBRA11 Integrált Vállalatirányítási Rendszer
BEVEZETÉS ÉVE
2001
FELHASZNÁLÓK SZÁMA
60
A folyamat
Az együttműködés lépései
04 LÉPÉS
1
01. Felismerés
A Szegedi Vízmű Zrt. 1999 előtt külön rendszerekben kezelte a pénzügyi-számviteli és vízdíj-számlázási feladatokat. A vállalatnál felmerült az igény az adatkezelés egységesítésére, egyszerűsítésére és pontosítására. Ezzel párhuzamosan a vállalatnál megkezdődött a különböző területek, munkatársak tevékenységének összehangolása, és ennek támogatására integrált vállalatirányítási megoldásra volt szükségük.
2
02. Kiválasztás
Az új rendszer bevezetésétől azt várták, hogy a cég tevékenységei áttekinthetőbbek legyenek, a folyamatok automatizálásával nőjön a hatékonyság és a vezetői döntéshozatal is könnyebb legyen a rendszerből szerzett gyors és naprakész információk segítségével. A rendszerrel szembeni további elvárás volt az ügyfélkapcsolati munka korszerűsítése és gyorsítása. A Szegedi Vízmű konkrét elképzeléseinek megvalósítására a LIBRA11 Integrált Vállalatirányítási Rendszer bevezetése mellett döntött.
3
03. Bevezetés
A Szegedi Vízmű Zrt.-nél 2001-ben vezették be a LIBRA Integrált Vállalatirányítási Rendszer 10 modulját, amelyet 60 fő használ. A vállalat több mint 77 000 fogyasztási helyén havonta, illetve kéthavonta a LIBRA11 SUMMA által készített számlát kapják kézhez. A vállalat a bérszámfejtésen kívül a rendszer képességeit teljes mértékben kihasználja, lefedve a legtöbb stratégiai funkciót. A pénzügyi területen a főkönyvi és folyószámla-könyvelés, valamint a pénztár- és számlakezelés a leglényegesebb feladatok, amelyeket a LIBRA11 támogat, emellett az eszköznyilvántartás és készletgazdálkodás is kiemelkedő jelentőségű. A LIBRA11 speciálisan vízműveknek fejlesztett SUMMA modulja az ügyfélszolgálati és díjbeszedési munkában nyújt hatékony segítséget.
4
04. Folyamatos innováció
A Szegedi Vízmű Zrt. a technológiai újításokra fogékony, egyik leginnovatívabb közüzemi vállalat. A Librát használó közüzemi cégek közül elsőként vezettek be olyan webes ügyfélszolgálati rendszert, ami közvetlen Libra adatbázis eléréssel támogatja a fogyasztók elektronikus ügyintézését, illetve küldi be az ott bejelentett mérőállásokat. Élen járnak továbbá a mobiltechnológia alkalmazásában mind a mérőleolvasások, mind a mérőcserék mobilapplikációban történő kezelésében. Szintén elsőként vetették be a COVID-19 vészhelyzet idején a közüzemi számlák e-mailben történő tömeges eljuttatását a fogyasztókhoz.
Elsőként vezettek be olyan webes ügyfélszolgálati rendszert, ami közvetlen adatbázis-eléréssel támogatja a fogyasztók elektronikus ügyintézését.
Szegedi Vízmű
Bevezetett modulok
MÉRLEG
főkönyv vezetése, beszámolók készítése, adatszolgáltatás
LIKVID
pénzügyi nyilvántartások vezetése
KASSZA
házi- és valutapénztári modul
ÁLLÓ
tárgyi eszköz modul
ANYAG
készletgazdálkodási modul
SUMMA
közüzemi ügyviteli modul
INVEST
beruházáskezelési modul
ROAD
menetlevél és munkalap modul
REPORT ENGINE
Intelligens lekérdezések
CASHCENTER
banki és egyéb elektronikus fizetések, utalások modul
INFOCENTER XL
vezetői lekérdezések