ALFÖLDVÍZ
Áttekintés
Az ALFÖLDVÍZ Zrt., korábban a Békés Megyei Vízművek Zrt. és jogelődei révén több mint 65 éve folytat víziközmű-tevékenységet, jelenleg 130 település vízellátását és 74 település csatornaszolgáltatását biztosítva. Az ALFÖLDVÍZ Zrt. csaknem 700 000 ezer lakost lát el nap mint nap ivóvízzel, és több mint feleennyit csatornaszolgáltatással. Ezt a hatalmas munkát a vállalat 8 telephelyen 1 233 alkalmazottal végzi.
TEVÉKENYSÉG
ivóvíz-szolgáltatás és közműves szennyvízelvezetés, fürdőüzemeltetés
ALKALMAZOTTAK SZÁMA
1233 fő
ÉVES ÁRBEVÉTEL
12 660,33 M Ft (2019)
RENDSZER
LIBRA11 integrált vállalatirányítási rendszer
BEVEZETÉS ÉVE
1998
FELHASZNÁLÓK SZÁMA
154
A folyamat
Az együttműködés lépései
04 LÉPÉS
1
01. Felismerés
A vállalat folyamatos növekedésével a kilencvenes évek végére kinőtte a korábbi szigetszerű rendszereket, amelyek nehézkesen működtek együtt, így megnehezítették a szükséges információk gyors és pontos elérését. A vízművek vezetői felismerték, hogy amennyiben valós időben akarnak beavatkozni a társaság gazdasági folyamataiba, akkor egy átfogó, integrált gazdálkodásirányítási megoldást kell találniuk.
2
02. Kiválasztás
Az ALFÖLDVÍZ Zrt. 1997-ben a LIBRA11 Integrált Vállalatirányítási Rendszer karakteres elődje, a Libra4GA bevezetése mellett döntött. A Libra Szoftver Zrt. megoldása a vízművek teljes gazdasági ügyviteli rendszerét lefedi: az általános modulok a pénzügy-számvitel, a készletgazdálkodás és az eszközgazdálkodás területeit, míg a speciális vízműipari modul az ügyfélszolgálati, díjbeszedési és értékesítési munkát támogatja. A vállalat ezen felül a gépjármű-menetlevelek feldolgozására is a LIBRA11 speciális megoldását használja.
3
03. Bevezetés
A vállalat 1998-ben vezette be a LIBRA Integrált Vállalatirányítási Rendszert, amelyet 8 telephelyen 154 alkalmazott használ. A LIBRA11 bevezetésével az ALFÖLDVÍZ Zrt. valódi integrált rendszerhez jutott, ahol az információk már a keletkezési helyükön számítógépes nyilvántartásba kerülnek, a feldolgozást követően pedig a szükséges információhoz minden jogosult felhasználó hozzáférhet. A LIBRA11 ügyfélszolgálati rendszerével a vállalat gyors, pontos információkkal tud szolgálni partnerei felé úgy a műszaki kérdések, mint a pénzügyi adatok vonatkozásában.
4
04. A kereskedelmi tevékenység támogatása
Az ALFÖLDVÍZ Zrt. fő tevékenysége mellett Raktáráruházat is üzemeltet, ahol a fejlett logisztikai háttérnek és tapasztalatnak köszönhetően nemcsak a belső vállalati anyagigényeket szolgálják ki, hanem a helyi és környékbeli vállalkozásokat, kivitelezőket is ellátják építési és szerelési anyagokkal. A Raktáráruház korábban egy szigetüzemű értékesítő szoftvert használt a készletezési, számlázási feladatok ellátására, azonban az „üzlet” felfutása már túl sok adminisztrációs feladatot jelentett az ERP és az értékesítő szoftver közötti egyeztetések, adatátadások miatt. Ezért 2018-ban bevezetésre került a LIBRA11 BIZNISZ kereskedelmi modulja, ami az ANYAG, a SZÁMLA és a KASSZA modulokkal integrált módon maradéktalanul, gyorsan és hatékonyan látja el a mindennapi bizonylatolási, rendelés kezelési, számlázási feladatokat. Jelenleg is zajlik a BIZNISZ modul belső anyagigénylési-engedélyezési funkcióinak kiterjesztése a vállalat egész területére.
A LIBRA integrált vállalatirányítási rendszer specifikus megoldásával
az ALFÖLDVÍZ Zrt. 15 éves kedvező üzemeltetési tapasztalatot szerzett.
az ALFÖLDVÍZ Zrt. 15 éves kedvező üzemeltetési tapasztalatot szerzett.
ALFÖLDVÍZ
Bevezetett modulok
MÉRLEG
főkönyv vezetése, beszámolók készítése, adatszolgáltatás
LIKVID
pénzügyi nyilvántartások vezetése
KASSZA
házi- és valutapénztári modul
ÁLLÓ
tárgyi eszköz modul
ANYAG
készletgazdálkodási modul
SUMMA
közüzemi ügyviteli modul
INVEST
beruházáskezelési modul
SZÁMLA
értékesítő és számlakészítő modul
ROAD
menetlevél és munkalap modul
BIZNISZ
Kereskedelmi és logisztikai modu
CASHCENTER
banki és egyéb elektronikus fizetések, utalások modul
INFOCENTER XL
vezetői lekérdezések